tisdag 1 november 2016

Älgjakt

Jag fick skjuta min andra älg detta år. Denna gång en pinntjur. Tilta gjorde att bra jobba som alltid. Jag hann inte stå länge på passet innan tjurn kom springandes. Svärfar hade spikat ihop en lekstuga som vi hämtade på lördagkväll. Den hyrda släpvagnen skulle återlämnas på söndagmorgon så det måste fixas före jakten. Jag hann stå max 20 minuter påpasset innan han kom. Nu är det en kvar av årets älgjakt.
 
 
 
 
På fiskesidan har det var lungt väldigt lungt. Vattenståndet har varit extremt lungt vilket har gjort att jag inte fiskat alls överhuvudtaget. Områdena jag trollar öring på är ju väldigt grunda och steniga (vilket sig bör) så jag har helt enkelt inte åkt ut pga av detta. Och nu börjar ju vattentemperaturerna bli så låga att det inte löns att trolla längre. Kanhända jag drar upp båten för vintern denna vecka. Skitfiske på err alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar